SantyagoSantyago
Avatar

Witaj!
Blog archiwalny. Już niebawem nowy serwis!

YouTube RSS Facebook GitHub

Broken Age, jeden z największych projektów na Kickstarterze, który w 2013 roku roku otrzymał wsparcie od darczyńców w wysokości ponad 3 milionów dolarów na jego realizację, pojawił się wczoraj na platformie Steam z możlwosćią przedpremierowego zakupu z 10% zniżką (obecnie 20,69 euro). Gra oficjalnie będzie dostępna 28 stycznia -  jednak osoby, które wzięły czynny udział w zbiórce, mają dostęp do produkcji już dziś.

Początkowo studio chciało udostępnić Broken Age w ramach programu wczesnego dostępu, ale w finale postanowiono, że gra zostanie podzielona na dwa epizody, gdzie drugi epizod zostanie udostępniony za darmo jeszcze w tym roku.

Niestety nie obyło się bez drobnego incydentu, jakim okazało się nałożenie embarga dla osób, które uzyskały już dostęp gry. Zakaz nałożony przez studio Double Fine polegał na zakazie publikacji wszelkich recenzji do czasu oficjalnej premiery. Pojawiły więc się głosy oburzenia oraz domysły, że decyzja studia spowodowana jest chęcią zatuszowania niskiej jakości gry, która mogłaby obniżyć realnę sprzedaż w dniu premiery.

Na szczęście producent szybko wycofał się ze swoich słów tłumacząc, że kierował się jedynie pragnieniem uniknięcia pojawienia się spoilerów przed oficjalną datą pojawienia się tytułu Broken Age.

Wrócmy jednak do gry. Broken Age jest klasyczną przygodówką typu point-n-click, więc cała zabawa opiera się już na sprawdzonych mechanizmach badania lokacji, rozwiązywaniu zagadek i prowadzenia dialogów. O wiele ciekawsza jest natomiast fabuła, która opowiada o losach dwóch bohaterów, dziewcznki i chłopca, które początkowo wydają się ze sobą w żaden sposób niepowiązane.

Chłopiec o imieniu Shay, mieszka samotnie na pokładzia statku kosmicznego pod kontrolą chorobliwie nadopiekuńczej, sztucznej inteligencji, a płeć piękna jak zwykle  ma najgorzej :) Otóż jak się okazuje, rada wioski postanawia złożyć Vellę w ofierze straszliwej bestii. Grę rozoczynamy więc od wyboru, którą postacią zaczynamy grać. Jesteście ciekawi w jaki sposób splotą się ich losy? Ja tak :) Więc zaraz zaczynam grać.

Warto dodać, że głosów postaciom użyczyły znane osobistości ze świata kina, gdzie z jedną z nich jest nikt inny, jak sam Frodo.... wróć... Elijah Wood.

Broken Age dostępny jest również dla użytkowników Linuksa.

Reklama

Oddaję w Wasze ręce nową wersję biblioteki Arduino do obsługi 3-osiowego żyroskopu L3G4200D, na temat którego można poczytać w dziale Arduino.

Nowości:

  • Nowy przykład: kalkulacja parametrów Pitch, Roll oraz Yaw
  • Nowy przykład: odczyt referencyjnej temperatury
  • Możliwość ustawienia pasma wyjściowego danych w metodzie begin()
  • Nowe metody getOdrBw(), getScale(), getThreshold(), getTemperature()
  • Usprawniony algorytm kalibracji układu,
  • Zaktualizowany pogram do processingu


Jak wiadomo, żyroskop nie nadaje się określenia położenia badanego obiektu w ruchu, ale z grubsza jest to wykonalne za pomocą odczytu prędkości kątowych. Jest za to nierozłącznym elementem do kompensacji wyników pochodzących z akcelerometru, na temat którego pojawi się niebawem nowy artykuł w dziale Arduino.

Nową bibliotekę można pobrać z repozytorium GitHub: https://github.com/jarzebski/Arduino-L3G4200D

Znamy już cześciową listę producentów, którzy dostraczą nam swoje "maszyny parowe". Na dzień dzisiejszy są to takie firmy jak: Alienware, Alternate, CyberpowerPC, DigitalStorm, Falcon, OriginPC, Gigabyte, iBuyPower, Maingear, Material, Next, Webhallen oraz ZOTAC.

Zaprezentowane na tagrach CES 2014 pecety różnią się oczywiście wyglądem, specyfikacją techniczną, no i oczywiście ceną z zakresu od 500$ do 6000$. W Polsce raczej się nie przyjmą, jeśli weźmiemy pod uwagę narzut naszych sprzedawców :) Dalej wierzycie w sukces Steam Machines?

Nie rozumiem niestety jednego, po co tak mocne konfiguracje dla kilku natywnych gier, które mają większe wymagania niż pozostałe tytuły Humble Boundle? Czyżby szykował się wysyp produkcji AAA w 2014 roku? Zastanawia mnie jeszcze jedno, jak Valve poradzi sobie z taką różnorodnością sprzętu, utrzymując wszystko w ryzach. Miałem nadzieję, że będzie ustandaryzowanie rozrywki na PC, a wyszło zwykłe "naklejamy logo Steam i sprzedajemy drożej".

Tak na marginesie - żadnej z poniższych nie ustawiłbym w salonie obok TV. Jedynie chyba iBuyPower wygląda w miarę na konsolę, reszta to typowe HTPC. Pozostaje chyba już tylko wstawienie ATX-a za telewizor.

Źródło: WCCF Tech / Engadget

Na trwających właśnie targach CES2014, NVIDIA zaprezentowała swój nowy układ SoC przeznaczony dla urządzeń mobilnych Tegra K1, który znajdzie zastosowanie w tabletach i smartfonach. Tegra K1 (nazwa kodowa Logan) po raz pierwszy wykorzystuje rdzenie Kepler (DirectX 11, OpenGL 4.4) oraz 64-bitową jednostkę CPU Denver. Na wielkie uznanie zasługuje tutaj naprawdę potężna moc układu graficznego, który charakteryzuje się aż 192 rdzeniami Kepler oraz niskim poborem energii - jest 50% wydajniejszy energetycznie niż inne mobilne GPU.

Dla porównania Tegra 4 posiada tylko 72 rdzenie. Nie trudno więc wywnioskować, że Tegra K1 posiada te same funkcje graficzne co konsole nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4) oraz większą wydajność niż konsole poprzedniej generacji (Xbox 360, PlayStation 3).

Na rynku będą dostępne dwa, zgodne rozstawem pinów warianty. Pierwszy z nich otrzyma dwa rdzenie z architekturą 64-bitową ARM v8, 192 rdzenie Kepler oraz 128KB+64KB pamięci L1 Cache. Taktowanie tego cuda sięgnie do 2.3GHz. Drugi model otrzyma cztery 32-bitowe rdzenie Cortex-A15 oraz 32KB+32KB pamięci L1 Cache, taktowanie zegara to 2.5GHz.

Oba układy obsłużą do 8GB pamięci operacyjnej DDR3L/ LPDDR3 orazrozdzielczość 3840x2160 (LCD) i 4096x2160 (HDMI 4K). Nowa Tegra K1 jest pierwszą jednostką potrafiącą obsłużyć silnik Unreal Engine 4 oraz NVIDIA CUDA.

W pierwszej połowie 2014 roku planowana jest wersja 32-bitowa, natomiast w drugiej połowie 2014 należy spodziewać się wersji 64-bitowej.

Zapraszam do działu Arduino, w którym przyglądamy się ogólnie czujnikom modułów IMU, a mianowicie:

Już niebawem pojawią się wpisy dotyczące 3-osiowego akcelerometru ADXL345 oraz 3-osiowego magnetometru HMC5883L. Pod lupę zostanie również wzięty układ MPU6050, który łączy w sobie 6 stopni swobody (akcelerometr i żyroskop) oraz barometr MS5611. Cykl artykułów zamknie poradnik, jak wykorzystać inercyjne zespoły pomiarowe IMU typu GY-80, GY-86 i GY-87 w precyzyjnym określeniu położenia obiektu w przestrzni trójwymiarowej oraz metody filtrowania i kompensacji pomiarów. Omówimy również filtr Kalmana, który znacząco poprawia interpretację wyników.

Gorąco zachęcam do zapisania się do Newslettera w dziale Arduino, aby otrzymać informację o kolejnych wpisach!