SantyagoSantyago
Avatar

Witaj!
Blog archiwalny. Już niebawem nowy serwis!

YouTube RSS Facebook GitHub

Znamy już cześciową listę producentów, którzy dostraczą nam swoje "maszyny parowe". Na dzień dzisiejszy są to takie firmy jak: Alienware, Alternate, CyberpowerPC, DigitalStorm, Falcon, OriginPC, Gigabyte, iBuyPower, Maingear, Material, Next, Webhallen oraz ZOTAC.

Zaprezentowane na tagrach CES 2014 pecety różnią się oczywiście wyglądem, specyfikacją techniczną, no i oczywiście ceną z zakresu od 500$ do 6000$. W Polsce raczej się nie przyjmą, jeśli weźmiemy pod uwagę narzut naszych sprzedawców :) Dalej wierzycie w sukces Steam Machines?

Nie rozumiem niestety jednego, po co tak mocne konfiguracje dla kilku natywnych gier, które mają większe wymagania niż pozostałe tytuły Humble Boundle? Czyżby szykował się wysyp produkcji AAA w 2014 roku? Zastanawia mnie jeszcze jedno, jak Valve poradzi sobie z taką różnorodnością sprzętu, utrzymując wszystko w ryzach. Miałem nadzieję, że będzie ustandaryzowanie rozrywki na PC, a wyszło zwykłe "naklejamy logo Steam i sprzedajemy drożej".

Tak na marginesie - żadnej z poniższych nie ustawiłbym w salonie obok TV. Jedynie chyba iBuyPower wygląda w miarę na konsolę, reszta to typowe HTPC. Pozostaje chyba już tylko wstawienie ATX-a za telewizor.

Źródło: WCCF Tech / Engadget

Reklama

Na trwających właśnie targach CES2014, NVIDIA zaprezentowała swój nowy układ SoC przeznaczony dla urządzeń mobilnych Tegra K1, który znajdzie zastosowanie w tabletach i smartfonach. Tegra K1 (nazwa kodowa Logan) po raz pierwszy wykorzystuje rdzenie Kepler (DirectX 11, OpenGL 4.4) oraz 64-bitową jednostkę CPU Denver. Na wielkie uznanie zasługuje tutaj naprawdę potężna moc układu graficznego, który charakteryzuje się aż 192 rdzeniami Kepler oraz niskim poborem energii - jest 50% wydajniejszy energetycznie niż inne mobilne GPU.

Dla porównania Tegra 4 posiada tylko 72 rdzenie. Nie trudno więc wywnioskować, że Tegra K1 posiada te same funkcje graficzne co konsole nowej generacji (Xbox One, PlayStation 4) oraz większą wydajność niż konsole poprzedniej generacji (Xbox 360, PlayStation 3).

Na rynku będą dostępne dwa, zgodne rozstawem pinów warianty. Pierwszy z nich otrzyma dwa rdzenie z architekturą 64-bitową ARM v8, 192 rdzenie Kepler oraz 128KB+64KB pamięci L1 Cache. Taktowanie tego cuda sięgnie do 2.3GHz. Drugi model otrzyma cztery 32-bitowe rdzenie Cortex-A15 oraz 32KB+32KB pamięci L1 Cache, taktowanie zegara to 2.5GHz.

Oba układy obsłużą do 8GB pamięci operacyjnej DDR3L/ LPDDR3 orazrozdzielczość 3840x2160 (LCD) i 4096x2160 (HDMI 4K). Nowa Tegra K1 jest pierwszą jednostką potrafiącą obsłużyć silnik Unreal Engine 4 oraz NVIDIA CUDA.

W pierwszej połowie 2014 roku planowana jest wersja 32-bitowa, natomiast w drugiej połowie 2014 należy spodziewać się wersji 64-bitowej.

Zapraszam do działu Arduino, w którym przyglądamy się ogólnie czujnikom modułów IMU, a mianowicie:

Już niebawem pojawią się wpisy dotyczące 3-osiowego akcelerometru ADXL345 oraz 3-osiowego magnetometru HMC5883L. Pod lupę zostanie również wzięty układ MPU6050, który łączy w sobie 6 stopni swobody (akcelerometr i żyroskop) oraz barometr MS5611. Cykl artykułów zamknie poradnik, jak wykorzystać inercyjne zespoły pomiarowe IMU typu GY-80, GY-86 i GY-87 w precyzyjnym określeniu położenia obiektu w przestrzni trójwymiarowej oraz metody filtrowania i kompensacji pomiarów. Omówimy również filtr Kalmana, który znacząco poprawia interpretację wyników.

Gorąco zachęcam do zapisania się do Newslettera w dziale Arduino, aby otrzymać informację o kolejnych wpisach!

Zgodnie z zapowiedzią polskiego studia The Farm 51, udostępniono pierwszą linuksową betę przygodowego FPSa: Deadfall Adventures. Jeśli jesteście fanami przygód Indiany Jonesa oraz Allana Quatermaina, to z pewnością się nie zawiedziecie.

Akcja gry rozgrywa się w latach 30-tych, gdzie wcielamy się w rolę Jamesa Lee Quatermaina, badając trop tajemniczego artefaktu, mającego zapewnić nieśmiertelność. Oczywiście przyjdzie się nam walczyć z Rosjanami i Hitlerowacami, którzy również mają ochotę na jego zdobycie.

Lokacje są bardzo zróżnicowane, bowiem przyjdzie nam rozwiązywać zagadki opuszczonych świątyniach w amazońskiej dżungli, egipskich piramid czy słynnych runin Petry - miasta Nabatejczyków, znajdujące się w południowo-zachodniej Jordanii.

Jeśli sięgniecie pamięcią, przypomnicie sobie wykutą w skałę budowlę Khazneh, która posłużyła w filmie "Indiana Jones i ostatnia krucjata" jako świątynia chroniąca Świętego Graala. Odwiedzimy również lodowe grobowce Arktyki.

Aktualny stan bety dla Linuksa

Ponieważ jest to pierwsza Beta, należy spodziewać się jeszcze kilku problemów, do których zaliczyć trzeba:

  • brak działania Anti-Aliasingu
  • brak wyświetlania postępu ładowania gry
  • znaczne problemy w działaniu z kartami graficznymi AMD (fglrx)
  • spora konsumpcja pamięci
  • powolne ładowanie gry (konieczna kompilacja shaderów)
  • problemy z działaniem kontrolerów gier
  • błędy wyświetlania grafiki w menu startowym oraz grze
  • brak kompatybilności gry sieciowej z wersją dla Windowsa

Twórcy zapewniają jednak, że cały czas pracują nad ich rozwiązaniem.

Zrzuty ekranu z wersji dla Linuksa