SantyagoSantyago
YouTube RSS Google+ Facebook GitHub

Kategorie wpisów

Reklama na Blogu

Najnowsze poradniki

Ostatnie komentarze

Popularne wpisy

Facebook

Google+

Ostatnie fotografie

polskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorypolskie-gorywieliczka-szyb-danilowicza

Z reguły nie należę do osób, które mają w zwyczaju wylewać swoje żale, ale tym razem nie potrafię przejść obok tematu całkowicie obojętnie. Jak pewnie wiecie, nastąpiła utrzymywana w wielkiej tajemnicy i napięciu fuzja dwóch dużych platform cyfrowych Cyfry+ i n-ki, mająca przynieść nam zupełnie nowe technologie i niesamowite wrażenia... Cóż, przynajmniej z wrażeniami się udało.

Reklama

Wargame: Zimna Wojna (European Escalation) to bardzo dynamiczny RTS firmy Eugen Systems, który od jakiegoś czasu dostępny jest na platformie Steam dla Linuksa.

Kampania Wargame zaczyna się w 1975 roku w Europie, kiedy zimna wojna doprowadziła do światowego konfliktu pomiędzy wojskami Układu Warszawskiego, a siłami NATO. Stawką jest oczywiście dominacja nad światem.

Dowodząc  naszymi wojskami do 1985 roku, jesteśmy świadkami alternatywnej wersji wydarzeń, które naprawdę mogły mieć miejsce, doprowadzając w skutku do wybuchu trzeciej wojny światowej.

Pod Twoją komendę!

Sposób całej rozgrywki zapewnia system IRISZOOM znany już z innych produkcji Eugen Systems, gdzie bierzemy  udział w zakrojonych na szeroką skalę bitwach, gdzie sam przebieg walk możemy oglądać z dowolnej perspektywy.

Każda ze stron konfliktu posiada swoje odrębne  jednostki, a jest ich ponad 350 - czołgi, śmigłowce, wozy opancerzone, artyleria, piechota... krótko mówiąc jest tego nie mało i jeszcze trochę. Od umiejętnego zastosowania ich cech i znajomości słabości jednostek zależeć będzie bowiem przebieg całej wojny.

Rozgrywka toczy się zarówno na lądzie, morzu i w powietrzu - a wszystko to na mapach o powierzchni nawet do 150 km².

Bezlitośnie i bez pauzy

Sama gra przypomina pod pewnym względem takie hity jak Blitzkrieg czy Sudden Strike, tak więc miłośnicy tych gier na pewno nie będą zwiedzeni. Z ciekawostek można wspomnieć o jednej z misji, która rozgrywa się w Polsce podczas Stanu Wojennego i sowieckiej interwencji - ale szczegóły co poszło nie tak, musicie poznać niestety sami :)

Gra nie należy na szczęście to gatunku "pauzuj i przyj na przód", bo o tej właściwości należy od razu zapomnieć. Trzeba być czujnym przez całą misję - tym bardziej, że gra jest bezlitosna, a utracone jednostki przepadają na zawsze. Warto jednak o nie dbać, gdyż każda z nich zdobywa cenne doświadczenie podczas całej zabawy.

 

Realizm

Gra pod tym kątem jest bardzo realistyczna. Każdy pojazd ma swoje właściwości: ataku, obrony, prędkości poruszania się po trudnym terenie lub po asfaltowych drogach. Uwzględniono również takie elementy jak uszkodzenia, zapasy paliwa i wiele innych spraw technicznych, które składają się na bardzo ciekawy efekt końcowy.

Niezmiernie cieszy rozwiązanie podczas samej walki - pociski odzwierciedlają swój faktyczny zasięg i tor lotu na polu bitwy. Trzeba zatem mocno popracować i pogłówkować, aby wroga piechota nie zaskoczyła naszej dywizji pancernej z wyrzutniami rakiet.

 

  

Gra, którą warto mieć!

Bez wątpienia "Wargame - Zimna wojna" jest pozycją obowiązkową dla wielbicieli gatunku. Co by o niej nie pisać, jest grą bardzo dopracowaną, niemalże doskonale pod wieloma względami. Klimatu i dynamiki możecie zasmakować na poniższym filmie.

A warto ćwiczyć już dziś... bo niebawem czeka nas kolejna część jaką będzie "Wargame - Airland Battle":

Not Only TV LV5TDeluxe to kieszonkowy tuner USB pozwalający na odbieranie naziemnego cyfrowego sygnału telewizyjnego. A ponieważ "cyfryzacja" naszego kraju powoli dobiega końca, postanowiłem zaopatrzyć się w odbiornik, który będę mógł w przyszłości podłączyć do Raspberry Pi lub ODROID-X2.

W pudełku wraz z "donglem" znajdziemy antenę z magnesem oraz pilot zdalnego sterowania. Naturalnie dołączono również sterowniki dla systemu Windows i niezbędne oprogramowanie bezużyteczne z naszego punktu widzenia

Dołączona antenka "badylek" szału nie robi, więc jeśli chcemy mieć spokój z mocą sygnału zaopatrzmy się lepiej w antenę zewnętrzną - ale o tym za chwilę.

Tuner oparty jest o układ Realteka RTL2832U, obecnie działający bez żadnych wygibasów (testowane na jądrze 3.7.9).

Wynik lsmod

  1. e4000                   4191  1
  2. rtl2832                 7896  1
  3. dvb_usb_rtl28xxu       12772  0
  4. rtl2830                 7223  1 dvb_usb_rtl28xxu
  5. dvb_usb_v2             13855  1 dvb_usb_rtl28xxu

Wynik dmesg

  1. [   76.692962] usb 2-1.7: new high-speed USB device number 3 using ehci_hcd
  2. [   76.792050] usb 2-1.7: New USB device found, idVendor=1f4d, idProduct=c803
  3. [   76.792053] usb 2-1.7: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=3
  4. [   76.792055] usb 2-1.7: Product: RTL2838UHIDIR
  5. [   76.792056] usb 2-1.7: Manufacturer: Realtek
  6. [   76.792057] usb 2-1.7: SerialNumber: 00000001
  7. [   76.856903] usbcore: registered new interface driver dvb_usb_rtl28xxu
  8. [   76.857020] usb 2-1.7: dvb_usb_v2: found a 'Trekstor DVB-T Stick Terres 2.0' in warm state
  9. [   76.915908] usb 2-1.7: dvb_usb_v2: will pass the complete MPEG2 transport stream to the software demuxer
  10. [   76.915921] DVB: registering new adapter (Trekstor DVB-T Stick Terres 2.0)
  11. [   76.919798] usb 2-1.7: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (Realtek RTL2832 (DVB-T))...
  12. [   76.958841] i2c i2c-4: e4000: Elonics E4000 successfully identified
  13. [   76.969675] Registered IR keymap rc-empty
  14. [   76.969711] input: Trekstor DVB-T Stick Terres 2.0 as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.7/rc/rc0/input17
  15. [   76.969768] rc0: Trekstor DVB-T Stick Terres 2.0 as /devices/pci0000:00/0000:00:1d.0/usb2/2-1/2-1.7/rc/rc0
  16. [   76.969771] usb 2-1.7: dvb_usb_v2: schedule remote query interval to 400 msecs
  17. [   76.981170] usb 2-1.7: dvb_usb_v2: 'Trekstor DVB-T Stick Terres 2.0' successfully initialized and connected

Do odtwarzania wystarczy nam VLC. Wybieramy opcję "Otwórz urządzania przechwytywania" i ustawiamy częstotliwość odpowiedniego dla naszego miejsca zamieszkania nadajnika.

W moim przypadku skorzystam z nadajnika Katowice "Kosztowy" o następujących mocach multipleksów: MUX-1 (25 kW), MUX-2 (100 kW), MUX-3 (2,5 kW).  I tu daje o sobie znać miniaturowa antenka, która potrafi złapać tylko MUX-2 z racji silnego 100 kW nadajnika. Listę nadajników, multipleksów i ich częstotliwości znajdziemy na stronie http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html

MUX-1 MUX-2 MUX-3
TVP1 HD TVN TVP1
TVP2 Polsat TVP2 HD
TVP Info TV 4 TVP Info
Eska TV TV Puls TVP Kultura
Polo TV TV Puls 2 TVP Historia
TTV TVN 7 TVP Polonia
ATM Rozrywka TV Polsat Sport News  
  TV 6  

 

I właściwie tyle - możemy już cieszyć się odbiorem naziemnej telewizji cyfrowej pod Linuksem:

Not Only TV LV5TDeluxe oferuje całkiem dobrą jakość obrazu i dźwięku - można go kupić za około 70,00 zł.

Po niespełna dwóch miesiącach od wydania XBMC 12.0 aka Frodo jest już dostępna kolejna wersja oznaczona numerem 12.1.

A znajdziemy w niej:

  • Wykorzystywanie domyślnego wyjścia urządzenia audio pod systemem OSX oraz sprzętowe dekodowanie obrazu na układach graficznych Intela,
  • Naprawienie błędu związanego z dźwiękiem na Linuksie podczas wznowienia odtwarzania,
  • Obsługa pełnej rozdzielczość ekranu iPhone 5,
  • Kontrola głośności za pomocą przycisków w urządzeniach z systemem Android oraz OSX nie wpływa na ustawienia dźwięku w XBMC,
  • Optymalizacje dla platformy Raspberry Pi takie jak: zwiększenie wydajności dekodowania, lepsza obsługa napisów oraz usunięcie wiele napotkanych błędów,
  • Wsparcie dla systemu iOS 6 w AppleTV 2,
  • Dodano obsługę dodatkowych typów kontrolera Xbox 360,
  • Szersze i bardziej inteligentne wsparcie dla urządzeń CEC,
  • Usunięto problemu z działaniem wielu dodatków,
  • Nowe języki: albański, birmy, malajski, perski (Iran), tamil (Indie), uzbecki, wietnamski,
  • Poprawki działania AirPlay,
  • Zwiększenie stabilności i niezawodności działania

Binarki i kody źródłowe można jak zwykle pobrać pod adresem http://xbmc.org/download/

Na konferencji NVIDIA GPU Technology (GTC) 2013 zaprezentowano platformę deweloperską "Kayla" opartą o architekturę ARM. Kayla wyposażona jest w układ SoC Tegra 3 (Cortex-A9), ale rdzeń graficzny bazuje na układzie Kepler pozwalający przynieść technologię CUDA na procesory ARM. Nie zastosowano niestety układu Tegra 4 (Cortex-A15).

Pełnego wsparcia dla CUDA możemy się spodziewać najwcześniej z początkiem 2014 roku wraz z premierą układu Tegra 5 "Logan" z rdzeniem graficznym Kepler. Nowy SoC będzie również obsługiwał standard OpenGL 4.3.

Co ciekawe do prezentacji platformy "Kayla" zdecydowano się wykorzystać system operacyjny Ubuntu Linux zamiast Androida.